09 Μαρτίου 2016

Πάει κι η ... απόσυρση

Bαρύ το πλήγμα στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου μετά την άρνηση των «θεσμών», να εγκρίνουν την επέκταση του ευεργετικού για όλους, -εισαγωγείς, εργαζομένους, κράτος, καταναλωτές κλπ-, μέτρου της απόσυρσης. Όχι μόνο απέρριψαν την εισήγηση του οικονομικού επιτελείου  της κυβέρνησης για ανανέωση της σχετικής απόφασης, η οποία έληξε, τυπικά και ουσιαστικά, την 31 Δεκεμβρίου 2015, έως το τέλος του 2016, αλλά, δεν δέχθηκαν ούτε καν την παράταση του μέτρου, μέχρι τον Ιούνιο…  Για λόγους γοήτρου, δεδομένου ότι είχε δοθεί διαβεβαίωση, "οικεία βουλήσει", από τον αναπληρωτή Υπουργό, Τρύφωνα Αλεξιάδη, η κυβέρνηση φερόταν αποφασισμένη να πιέσει, περαιτέρω, τους δανειστές να δεχθούν μικρή, έστω, εφαρμογή της απόσυρσης, για ένα ακόμη τρίμηνο, ούτως ώστε να λυθεί το πρόβλημα των 6000, περίπου, καινούργιων ΙΧ, που, βρίσκονται, ήδη, στα τελωνεία σε εκκρεμότητα (κατ’ εκτίμηση), με τους πελάτες να έχουν δώσει προκαταβολές και να μην τα έχουν παραλάβει –οι τελευταίες πληροφορίες λένε πως ανεξαρτήτως των εξελίξεων και, πάντως, μέχρι νεωτέρας, οι εισαγωγείς θα επιχειρήσουν να απορροφήσουν το κόστος για εκείνους που παρήγγειλαν αυτοκίνητο στο πρώτο δίμηνο του 2016, εν αναμονή νέας εφαρμογής του κινήτρου της απόσυρσης. Ασφαλώς, εγείρεται και θέμα ολιγωρίας εκ μέρους της κεντρικής εξουσίας.  Αν είχε, εγκαίρως, φροντίσει για την επέκταση του μέτρου, χωρίς πολλές συζητήσεις, όπως ακριβώς γινόταν τα τελευταία χρόνια, δεν θα φθάναμε, σήμερα, σε ένα περιβάλλον πολυμέτωπης επιδείνωσης των φλεγόντων της χώρας, να τελεί το ζήτημα  υπό το αυστηρότερο βλέμμα του ξένου παράγοντα.
Το ενδιαφέρον όλων, πλέον, στρέφεται στο επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο, -που, πάντως, δεν εντάσσεται στα προαπαιτούμενα, άρα, ετεροχρονίζεται για μετά το καλοκαίρι-, προκειμένου να προωθηθεί μια νέα, σύγχρονη, πολιτική όσον αφορά το αυτοκίνητο.  Στο μεταξύ, το μήνυμα των δανειστών, είναι να υποβάλει νέα τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση η κυβέρνηση για οτιδήποτε έχει να κάνει με τον συγκεκριμένο κλάδο. Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχουν καταθέσει αναλυτικά τις θέσεις τους, οπότε είναι στο χέρι της κυβέρνησης να διαπραγματευθεί στα γενικά και στα επιμέρους. Στην παρούσα φάση, ωστόσο, αρχίζουν να "γράφουν", οι περισσότερες εταιρίες, χαμένες ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου του έτους, πράγμα που θα επηρεάσει, αρνητικά, το δείκτη του 12μήνου. Ήδη, μειώνεται και το carry out στη λιανική των προηγηθέντων μηνών (2015), και, αν δεν υπάρξουν εξελίξεις επί τα βελτίω, το προσεχές διάστημα θα υπάρξει κάμψη πωλήσεων, τουλάχιστον, σε πιο κοστοβόρες κατηγορίες,  έως ότου γίνουν αντιληπτές οι νέες οικονομικές βάσεις και διαμορφωθούν άλλες τάσεις.
Οι εισαγωγείς θα δώσουν έμφαση πια σε προσφορές εξοπλισμών, εγγυήσεων, χρηματοδοτικών προγραμμάτων κλπ. Επί του παρόντος, προσφέρουν κάποια ετοιμοπαράδοτα (με πινακίδες) σε προνομιακές τιμές, ώστε να κρατούν σε επαφή τους υποψήφιους αγοραστές. Οι τελευταίοι, όμως, πρέπει να είναι αποφασισμένοι να κάνουν υποχωρήσεις, σε σχέση με τις απαιτήσεις τους (χρώμα, εξοπλισμοί κλπ), ενώ, οι λιγότερο απαιτητικοί είναι συχνά αναγκασμένοι να εκταμιεύσουν μεγαλύτερα ποσά από όσα είχαν προϋπολογίσει, καθώς, σπανίως, τα προσφερόμενα μοντέλα βρίσκονται στο προσιτό entry level. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η αγορά αυτοκινήτου έχει υποστεί, τα τελευταία χρόνια, δραματική συρρίκνωση, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ύφεσης, η οποία αγγίζει το -80,7% συγκριτικά με το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

motori.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου