22 Μαρτίου 2017

Πώς μας οφελούν τα βότανα και τα μπαχαρικά

 
Γνωρίζουμε πολύ καλά την σημασία της ισορροπημένης διατροφής, αλλά ένα παράπονο που ακούγεται συχνά είναι πως η υγιεινή διατροφή μπορεί να είναι κάπως… άνοστη.
Φυσικά, αυτό είναι τεράστιος μύθος, καθώς υπάρχουν τρόποι να δώσουμε στα πιάτα μας τέλεια γεύση, χωρίς να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε περιττό αλάτι ή λιπαρά. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι τα βότανα, τα μπαχαρικά, αλλά και οι ξηροί καρποί. Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς μπορούν αυτές οι τροφές να κάνουν τα γεύματά μας όχι μόνο πιο νόστιμα, αλλά και πολύ πιο υγιεινά.

Τι συμβαίνει με τα μπαχαρικά και τα βότανα;

Οι αδένες της γεύσης μας αντιδρούν πολύ θετικά σε γεύσεις αλμυρές και λιπαρές—και για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι επεξεργασμένες τροφές περιέχουν τόσο μεγάλες ποσότητες αλατιού και κορεσμένου λίπους. Την ίδια στιγμή, όμως, η υπερκατανάλωση αυτών των ουσιών μουδιάζει τους αισθητήρες της γεύσης. Όλο αυτό μπορεί να αποφευχθεί αν χρησιμοποιούμε μπαχαρικά στο φαγητό μας—η γεύση θα γίνει εξίσου ιδιαίτερη ώστε να μας ικανοποιήσει, και δεν θα υπάρχουν οι αρνητικές επιπτώσεις του αλατιού. Ένα καλό ξεκίνημα είναι τα βασικά: βασιλικός, ρίγανη ή θυμάρι. Αν θέλουμε κάτι πιο έντονο, το σκόρδο και το τσίλι είναι πολύ καλές επιλογές, ενώ τα διάφορα πιπέρια και το ginger φέρνουν μια πιο ασιατική γεύση στο πιάτο μας. Πειραματιστείτε άφοβα με γεύσεις, επειδή το αποτέλεσμα σπάνια θα είναι κακό, και σύντομα θα ανακαλύψετε ότι τα γεύματά σας δεν θα χρειάζονται σχεδόν καθόλου αλάτι, καθώς υπάρχουν ατέλειωτοι συνδυασμοί να δοκιμάσετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου