Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018

Πόση γυμναστική θες για νεανική καρδιά;

Η γυμναστική 4-5 φορές την εβδομάδα είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της νεότητας της καρδιάς, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο The Journal of Physiology.
Μάλιστα, οι ερευνητές
του Ιατρικού Κέντρου Southwestern στο Τέξας υποστηρίζουν ότι η διαπίστωση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη στρατηγικών άσκησης για την επιβράδυνση της γήρανσης.
Η βέλτιστη ποσότητα εκγύμνασης για την επιβράδυνση της γήρανσης της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων αποτελεί εδώ και χρόνια θέμα επιστημονικής διένεξης.

Καθώς μεγαλώνουμε, οι αρτηρίες είναι επιρρεπείς στην αθηροσκλήρωση, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Κι ενώ κάθε μορφή άθλησης μειώνει τον συνολικό κίνδυνο θανάτου από καρδιακά προβλήματα, η παρούσα μελέτη δείχνει ότι οι διαφορετικού μεγέθους αρτηρίες επηρεάζονται διαφορετικά από τις διαφορετικές ποσότητες άθλησης.

Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα εκγύμναση για 30 λεπτά, μπορεί να είναι αρκετά για την ελαχιστοποίηση της σκλήρυνσης των μεσαίου μεγέθους αρτηριών, ενώ η γυμναστική 4-5 φορές την εβδομάδα είναι αναγκαία για τις μεγαλύτερες κεντρικές αρτηρίες να μείνουν νεανικές και υγιείς.


Οι ερευνητές υπέβαλλαν σε εξετάσεις 102 άτομα άνω των 60 ετών, μετρώντας την αρτηριακή σκλήρυνση και τους χώρισαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με το ιστορικό άθλησης: καθιστική (λιγότερο από δύο φορές την εβδομάδα), περιστασιακή (2-3 φορές την εβδομάδα), τακτική (4-5 φορές εβδομαδιαίως) και κυρίαρχη (6-7 φορές την εβδομάδα). Κάθε συνεδρία άθλησης θα έπρεπε να διαρκεί τουλάχιστον 30 λεπτά.

Από τη συνδυαστική ανάλυση των στοιχείων προέκυψε ότι, το ιστορικό περιστασιακής άσκησης συντελούσε σε πιο νεανικές αρτηρίες, παρέχοντας οξυγονωμένο αίμα σε κεφάλι και τράχηλο. Όμως τα άτομα που γυμνάζονταν 4-5 φορές την εβδομάδα είχαν πιο νεανικές κεντρικές αρτηρίες, που διοχέτευαν αίμα στο στήθος και την κοιλιακή χώρα.



«Η μελέτη είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα διότι μας δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε προγράμματα άθλησης για να διατηρούμε νεανική την καρδιά καθώς και να αναστρέφουμε τη γήρανση των αιμοφόρων αγγείων και του καρδιακού μυ. Παλαιότερη μελέτη από την ίδια επιστημονική ομάδα είχε δείξει ότι δεν πρέπει να περιμένει κανείς να φτάσει 70 ετών για να κάνει κάτι για τη γήρανση της καρδιάς, καθώς είναι τότε πολύ αργά. Στη νέα έρευνα, οι συμμετέχοντες ήταν μεσήλικες άνδρες και γυναίκες, με και χωρίς παράγοντες κινδύνου για καρδιακή νόσο, που γυμνάστηκαν για δύο χρόνια», εξηγεί ο Δρ Μπεντζαμιν Λεβιν, συγγραφέας της μελέτης.

1 σχόλιο:

  1. Άσκηση για νεανική καρδιά, άσκηση εναντίον της γήρανσης του εγκεφάλου, άσκηση για καλύτερη μνήμη, άσκηση εναντίον της κατάθλιψης και τόσοι χιλιάδες άλλοι λόγοι για την σωματική , πνευματική και ψυχολογική υγεία των ανθρώπων... Συμπεριφορές υγείας που εδραιώνονται στην παιδική μας ηλικία και μεταφέρονται και στην ενήλικη ζωή μας...Γνωρίζοντας ότι πλήθος ασθενειών έχουν τη βάση τους στο σύγχρονο υποκινητικό τρόπο ζωής κι αυτό με τη σειρά του τεράστιο κόστος στην οικονομία, στην παραγωγικότητα και στην ποιότητα ζωής, αυξάνεται η σημαντικότητα της επιρροής σε αυτήν την περίοδο διαμόρφωσης, την σχολική δηλαδή, μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής,η οποία παρέχει τις καλύτερες ευκαιρίες για να αναπτυχθούν οι κινητικές δεξιότητες και οι θετικές στάσεις ως προς την Φυσική Δραστηριότητα και την υγεία...Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, εφόσον δοθεί η ανάλογη αξία στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής , μέσα από την αύξηση των λιγοστών ωρών διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή